fredag, august 29, 2008

Opskrift på banankage

Denne opskrift brugte jeg til bananbunde i en af Evas dåbskager.

6 æg
340 g. sukker
4 tsk vanillesukker/ korn fra en vanillestang
250 g. hvedemel
2 tsk bagepulver
200 g. smeltet afkølet smør
3 moste bananer
1 knivspids salt

Bagetid: Ca. 55 min. ved 175°.

Pisk æg, sukker og vaniljesukker til en luftig æggesnaps.
Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med smørret.
Vend den mosede banan i.
Hæld dejen i en smurt franskbrødsform (ca. 1 liter) og bag kagen nederst i ovnen.
Vend den ud på en bagerist og lad den afkøle.

Jeg skærer kagen ud til banankagebunde og fylder den med en chokoladecreme. Chokoladen kan man vælge ud fra egen smag. Mørk chokolade er lækkert til banankage.

4 kommentarer:

  1. Lyder lækkert.
    Mangler lige billedet :-)

    SvarSlet
  2. Det er hermed sat ind :-D

    SvarSlet
  3. Hej Line
    Fine kager du laver! Stødte på din side, da jeg skal lave en kage til min søns navngivningsfest, her er da inspiration at hente!
    Hilsen Eva (Ulles lillesøster)

    SvarSlet
  4. Hejsa
    er der nok dej til en alm bradepande

    Mvh Nathalia

    SvarSlet