lørdag, maj 21, 2011

Almas pandakage

Af flere årsager fejrede vi Almas fødselsdag med pigerne fra klassen lidt senere end på dagen som er i april.

Alma har siden sidst i november vidst præcis hvordan hun ville have sin kage. Hun blev inspireret af Katjes panda-slik og ville have Panda-tema på sin kage.

Jeg ved at pigerne har brugt timer på at lave selvopfundne pandamasker i SFOen. Her i maj var de så forsvundet. Det var nu også længe at skulle vente på sin fødselsdag.

Men kagen blev som hun ville have den. Hun har selv lavet run-outen. Da hun hverken kan lide marcipan eller sugarpaste er pandaen placeret ovenpå en god gammeldags blå glasur. Almindelig flydende glasur ynder jeg ikke at arbejde med. Men smagen frem for sagen.


Borten skal forestille bambus.

Kagen bestod af banankage med mørke chokoladestykker efter Almas valg. Alma og jeg måtte sande at det valg var for avanceret for venindernes smag. En anden gang bliver det en helt almindelig chokoladekage vi serverer for børn.

Herunder får I lige et par billeder fra det bedste DRs Ramasjang har bragt med sig. Den helt igennem hylesjove leg "slik vinduet rent":























Alma havde en vidunderlig fødselsdag med skattejagt, gaveåbning, lasagne (en spinat og 2 okse),"kludder-panda-mutter", "tag den ring", spontan cirkusforestilling og ikke mindst "slik vinduet rent".

Note til mig selv: 5 timer med 15 piger inde i regnvejr er en time for længe... -for de voksne.

14 kommentarer:

  1. Tillykke med dagen:-) En rigtig fin kage. Kan jeg godt forstå hun blev glad for. Men kender nu godt det med at chokoladekagen er det alle kan lide. Kh Christina

    SvarSlet
  2. Tillykke og supersød kage :)


    Palle
    http://sushiikøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  3. Hold da helt op, hvor jeg glæder mig til næste familietræf! - Det ser bare fantastisk flot ud - men må kræve noget af et håndelag1

    Og hvor hyggeligt, at du er "på bloggen" igen!

    mange hilsner
    Jonna

    P.S. Det er MEGET herligt at vide, at du kan det her med super-kage - UHM!

    P.P.S. er lige kommet hjem fra London, hvor jeg faktisk besluttede mig for at kaste mig over kop-kagerne. Spiste en super-duper Black-Forest hos Peggy Porchen. Hun kan anbefales, hvis vejen falder forbi.

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare fin! :) Hilsen Louise fra http://sukkerhjerte.dk/

    SvarSlet
  5. Den ser da bare super fin ud :)


    Hilsen

    Mads
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  6. Goddag med dig *sms* (:

    Tænkte på om vi ikke skulle bytte link da jeg syns din blogger er så spændene smuk og altid noget at byde på (: Håber du går forbi min blog og skriver en lille sød hilsen i min GB så ville jeg være dig rigtig glad (:

    Knus Lise

    SvarSlet
  7. Super gode billeder :)


    Hilsen

    Erik
    LG Optimus reparation
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlet
  8. Hej,
    Jag jobbar för sajten HittaRecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi har lanserat den populära svenska sajten HittaRecept.se i Danmark som Findeopskrifter.dk.

    Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://helt-i-kage.blogspot.com/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Madblogtoppen" på Findeopskrifter.dk.

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i den svenska Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Madblogtoppen!

    Vänlig hälsning,
    Pauline Torres
    pauline@hittarecept.se

    SvarSlet
  9. Skønne billeder :)


    Hilsen

    Henriette
    iPad 2 reparation
    http://ipadreparationer.dk/

    SvarSlet
  10. Virkelig lækre pannekager. Dem kunne man bruge til en god børnefødselsdag :-)

    SvarSlet
  11. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    SvarSlet
  12. Thank you, your experience is quite encouraging to me. I think this is the best option for me at the moment.

    SvarSlet