tirsdag, august 07, 2007

Til kolde efterårs-søndage



Hvad gør en sukkernarkoman, når hun har kagecreme chokolade og marcipan tilovers fra søndagens islagkage en varm sommerdag?

Normalt ville jeg lave en "lækker" cremeblanding med nødder og chokolade, for derefter at rulle marcipanen i stænger, dyppe dem i cremen og indtage dem foran computeren. Men min nye hobby har sat sig tydelige spor på min sumo-krop, så alternativer var nødvendige. Der var ikke andet at gøre end at surfe ud på nettet og finde en opskrift der indeholder de sukkerholdige ingredienser. For der kan selvfølgeligt ikke blive tale om brug af en skraldespand i den slags situationer.

En varm sommerdag stod sukkernarkomanen så i sit køkken og bagte disse lækre kærnemælkshorn. De er nu forsvarligt lagt i fryseren, hvor de ligger og venter på at blive lunet en kold efterårs-søndag. Til den tid er jeg startet på job og på min sædvanlige kostomlægning. Og måske vil det endda være muligt at tilføje kommentarer i min blog...

Kærnemælkshorn:

250 g. mel
250 g. smør
3/4 dl kærnemælk

diverse fyld. Meget nemt.

1 kommentar:

  1. Okay. Så fik jeg opklaret at "0 kageblog" betyder "0 kommentarer" Hvordan er det mon sket? Og hvorfor står kommentaren under det første indlæg...mmm, helt i kage :-)

    SvarSlet