søndag, august 26, 2007

I anledningen af vejfest...

I går havde vi vejfest på vejen.

Vi startede med House-crawl, altså besøg hos hinanden. Hos os skulle vi have kage Kagen blev lavet med hjælp fra supernaboen og hendes lille søn på 1 år. Hun købte ind, æltede SP og marcipan sammen og underholdte Eva mens jeg pyntede kagen.



Indeni er det mudcake, en fantastisk kage som jeg fandt opskriften til hos kagekonen. Kagen er smurt op med choko-smørcreme. Udenpå SP blandet med marcipan, farvet med pastafarve og kakao.

Jeg bor i et "forfatterkvarter" og man må selv gætte hvilken vej vi bor på.


Forinden havde jeg lavet lidt research på nettet og fandt ud af at Chr. Winther har skrevet en bog der hedder "En smagssag". Man kan ikke læse det, men det står på ryggen af den nederste kage.


Da Alma senere måtte få hjorten, spurgte hun: "Mor, hvordan får du egentligt hele hjorten ud af bogen?"

3 kommentarer:

  1. Det er altså en fantastisk sjov, skøn og meget flot kage du har lavet og jeg er glad for at du kan li' opskriften på mudcake. Bare lov mig at passe på, for den er stærkt vanedannende...

    Ville som din datter egentlig også gerne vide, hvordan du fik hele hjorten ud af kagen... for ikke at tale om, hvordan du fik den derind... *lol*

    SvarSlet
  2. hehe ja det bare fint med den hjort.. ;)

    SvarSlet
  3. Nej, hvor er du altså fantastisk. Ja, det var absolut nødvendigt at skrive endnu en kommentar!!! Den er ikke bare flot, men også sjov.

    SvarSlet