søndag, august 05, 2007

kage til mín handyman

Helt uventet var vi hjemme på Kærestens fødselsdag i dag. Og da et vennepar ringede for at høre om vi gav kaffe i haven, øjnede jeg muligheden for at lave den kage, jeg havde komponeret i halvsøvne, under en af nattens amninger.


Min handy-man bestilte en islagkage og jeg tog udfordringen op. I min fantasi skulle kanten være en bort af smeltet chokolade, men det bliver afprøvet en anden gang, da 200 gram chokolade brændte på for mig. Nødløsningen blev flødeskum. Det gik hurtigt med at udstikke og male, så pyntet kom på før det var tørt og derfor knækkede det for mig. Ellers var jeg godt tilfreds med resultatet. Det var resten af selskabet også, selvom der skulle spises hurtigt, da sommeren langt om længe startede i dag.

Kagen bestod af:

Choko-bund
Hjemmelavet ribsmarmelade med vanille
Kagecreme
Lys bund
Vebbestrub nougat-is
Chokobund

Jordbunke: Hakket chokolade
Sandbunke: 1 Digestive-kiks
Græsplæne: Grøn marcipan
Gulvplanker, skovl, sav, sten og blomster: sugar-paste
Bort: Flødeskum.

Min blog er ellers gået helt i kage. Jeg kan ikke finde ud af at gøre det muligt at tilføje kommentarer. Mon jeg har slået et for stort brød op?

Jeg lader i hvert fald min indre IT-nørd stå lunt til hævning og vender tilbage når det bobler af logik og kommentarer bliver mulige .




2 kommentarer:

  1. - Som én af de "selv"-indbudte gæster vil jeg gerne give min varmeste anbefaling af Islagkagen. Den var overraskende let og meget lækker. Perfekt til en varm sommerdag :-)

    Tak for en hyggelig dag.

    SvarSlet
  2. Selv tak. Uden jer havde jeg jo ikke fået lov til at lave en kage. Jeg glæder mig allerede til næste år, hvor jeg vil prøve at lave en helt rigtig islagkage, med mere is end bund.

    SvarSlet