torsdag, august 09, 2007

Nostalgi



Min nye hobby har sat sine tydelige spor:
Det der ligner to laskede ruller marcipan har sat sig fast, på det der skulle være min talje. Og jeg er langt fra mit nytårsforsæt om at tabe 10 kg inden 2008.
Jeg er derfor nødt til at gå i kagehi. Jeg har lovet mig selv at der ikke bliver bagt flere kager her i huset, inden Evas første fødselsdag. Godt at jeg har to kageaftaler hos en kageekspert, hvor der skal nørkles med kagepynt.

Denne blog kommer dog ikke til at omhandle min daglige kostomlægning, men i stedet om mine tidligere kager -og måske også mine fremtidige.

I dag kom jeg til at tænke på, at jeg faktisk lavede min første kage bestilt af Alma for mere end 2 år siden. Længe før min hobby brød ud i lys lue i april 2007. Da Alma fyldte 2 år, ville hun gerne have en Cirkelinekage, så det fik hun. Hvor var det SVÆRT at arbejde med marcipan og chokolade, og resultatet også derefter. Skulle jeg lave den i dag, blev det af helt andre materialer og helt sikkert som 3D-kage. Må lige manipulere Eva til at ønske sig den, når hun bliver 2 :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar