fredag, august 10, 2007

Ups, jeg har da helt glemt at præsentere forside-kagen. Det er jo ikke bare et billede jeg har googlet mig frem til. Det er skam et billede af Evas dåbskage, der blev slagtet ved min hånd.

17. maj -07 blev min yngste datter Eva døbt og 44 personer deltog ved hendes dåbsfest. Så der måtte tre kager til. En kage pr. navn Eva fik.

Igennem flere ugers korrespondance med Mette over computeren, følte jeg mig godt rustet til at gå i gang. Mette udlånte mig også et kagestativ hun havde fået sendt fra England.













Et kursus i modellering af dyr og et blomsterkursus ved Monica Funder fra Kagebutikken, afgjorde kagens udseende, idet alle tre kager er pyntet med resultater fra kurset.

Pynt:












Topfigur: Claret-farvet bamse med gooseberry-farvet sløjfe og terning. Dertil gooseberry-farvet kanin (som på billedet ikke har fået tegnet øjne op endnu).













Pynt på mellemnavnskagen: En Dahlia-blomst i mørk claret og lys claret.













Til efternavns-kagen en claret-farvet Klematis som jeg supplerede op med et par hvide klematis. Her er blomsten til tørre i stykke fra æblebakke:

















Kagerne indeholdt:

Eva-kagen:













Mørk chokoladebund
Daim-creme
Madeira kagebund
Jordbærmousse
Madeira kagebund
smurt op med vanillesmørcreme

Mellemnavns-kagen:













Mørk chokoladebund
Jordbærmousse
Tobleronekagebund
Smurt op med chokoladesmørcreme

Efternavns-kagen:













Banankagebunde med bitter chokolade
derimellem hindbærmousse
Smurt op med chokoladesmørcreme

Kagerne blev næsten spist op, idet samtlige gæster måtte til fadet flere gange.

14 kommentarer:

  1. Selv om jeg følger aktivt med i dine kagebedrifter et andet sted, er det jo perfekt at hente inspiration herindefra - hvor det hele er samlet :-) Du er bare sej til at lave/pynte kager!

    Hilsner fra Tonje

    SvarSlet
  2. Jeg er helt vildt imponeret, Line! Og jeg savler.

    SvarSlet
  3. Tak for roserne. Som altid skønt med ros :D.

    Det med savl er også et problem for tastaturet herhjemme, når der bliver surfet opskrifter. Ikke godt for kampen mod marcipanrullerne om maven.

    SvarSlet
  4. KANON side Line :bøjermigistøvet:

    Knus
    Mette

    SvarSlet
  5. Skønt, når ens guru bøjer sig i støvet for een B)

    Tak, Mette.

    SvarSlet
  6. Daim-creme .. Hvordan og hvorledes ?
    ;)

    SvarSlet
  7. Hej Pedrsn.

    tak for at give mig lejlighed til at videregive opskriften. Du kan finde den i dagens indlæg :)

    SvarSlet
  8. Det er nogle rigtig flotte kager du laver. Skal holde barnedåb på søndag, og kunne godt tænke mig nogle af dine opskrifter.
    Skal lave til ca 35, men der er blevet serveret brunch inden - hvor stor en kage tror du jeg skal lave.
    Jeg har set din opskrift på chokoladecremen, men ville gerne have på hindbærcreme, og på mørke og lyse lagkagebunde - så håber jeg at jeg også kan lave en god kage.

    Med venlig hilsen
    Francisca

    SvarSlet
  9. Tak fordi du søgte inspiration hos mig. Jeg vil anbefale dig at kigge her: http://www.kageportalen.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=17 Den er godt nok til 65 personer. Og det er også til tre kager på stativ. Jeg er ikke så god til at omregne, så jeg håber du kan gøre det selv. Jeg håber det kan hjælpe dig, og at I får en rigtig god dåb.
    Mvh Line.

    SvarSlet
  10. kan man lege kage stativet??? :o)

    hilsen Annika

    SvarSlet
  11. Hejsa

    Er rimelig grøn i forhold til det med at pynte kager, men er simpelthen blevet så bidt af det ! Men ville egentlig bare spørge om det er et tyndt lag marcipan du lægger over kagerne? og når de er farvet, er det så glasur eller marcipanen ? og er det alm. frugtfarve ? :) Mange hilsner Lotte

    SvarSlet
  12. Jeg bruger overtræksmarcipan. Farverne er pasta fra sugarflair som ikke indeholder så meget vand som almindelig frugtfarve. Farven blander jeg ind i marcipanen. Jeg køber dem fra engelske netbutikker, da de er billigere end de danske. Hvis du bor på sjælland har du mulighed for at besøge kagebutikken og kagekompagniet som sælger farverne og som er supersøde til at vejlede. Jeg vil også anbefale dig at melde dig ind på kageportalens debat. De dejlige kagekoner og enkelte kagemænd har lært mig alt.

    SvarSlet
  13. Anna og Frida 3.A Gammelgaardsskolen.27. marts 2010 kl. 14.00

    Hej Line
    det er nogen flotte kager:-)
    hilsen Frida & Anna 3.a

    SvarSlet
  14. Hej Anna og Frida :-)

    Tusinde tak skal I have. Jeg synes også det var nogle gode og flotte boller vi fik bagt i onsdags ;-) Og nogle fantastiske skuespillere fra 3.A dagen efter. Jeg er stolt af jer. Vi ses efter påsken.

    Kh Line.

    SvarSlet