tirsdag, august 21, 2007

Overskudsmor i underskud

I sidste uge var jeg overskudsmor for en aften. Vi bagte pizza af det halve af nedenstående opskrift. Ud af den anden halvdel dej, lavede jeg pizzasnegle og "sunde" kanelsnegle, til Almas madpakke. Kanelsneglene blev lavet med lidt smør, revet æble/pære, svedsker skåret i tern og masser af stødt kanel (uden sukker) drysset med mandelsplitter. Det tog en rum tid, men så er der også en del lækkerier til mange madpakker fremover.

Pizza-/snegle- dej
1 kg. hvedemel
5 dl. vand 30 grader C.
1 pk. gær
3-4 spsk. god olie
1 spsk. groft salt


Valgfrit fyld og valgfri form (snegle, pølsehorn, minipizzaer, lukket eller åben pizza).

Min erfaring: Er man overskudsmor den halve nat, bliver man underskudsmor dagen efter.


"sunde" kanelsnegle. Godt alternativ til mælkesnitten.

2 kommentarer:

  1. så sandt... det kan godt være at man siger uden mad og drikke... Men uden søvn er det endnu værre.

    De ser dejlige ud de pizza-kanel-snegle, dem napper jeg lige en dag jeg er i overskud :-)

    SvarSlet
  2. Nap dem endeligt, og nap derefter en lur! hahahaha, jeg er vist i Anders Bircow-mode i dag...

    SvarSlet